Rejsearrangøren TUI er kåret som det mest bæredygtige varemærke i den danske rejse- og turistbranche
Sustainable Brand Index, Europas største varemærkestudie om bæredygtighed undersøger hvert år, hvilke varemærker forbrugerne ser som de mest bæredygtige. I år er det fjerde gang på fem år, at danskerne anser TUI for at være det mest bæredygtige varemærke i kategorien "Rejser og Turisme".
Trods de seneste års udfordrende vilkår i branchen har TUI prioriteret sit daglige arbejde med bæredygtighed. Rejseselskabet præsenterede for nyligt en ambitiøs bæredygtighedsagenda, der indeholder en række reduktionsmål, som er reviderede og godkendte af SBTi – blandt andet at TUI vil inden 2030 reducere udledning med 24 procent for fly, mindst 46,2 procent for hoteller og 27,5 procent for krydstogt. Bæredygtighedsagendaen er et skridt på vejen mod rejsekoncernens overordnede mål om nuludledning inden 2050.
”Først og fremmest stor tak til alle de danskere, der har valgt os som det mest bæredygtige varemærke inden for vores industri. Bæredygtighed er et hovedelement i vores måde at drive forretning på og sådan har det været i mange år. Vi ved og er meget ærlige omkring, at vores branche og TUI som virksomhed har et enormt ansvar. Men vi arbejder også ud fra, at hvis vi ikke tager det ansvar, så er det ikke sikkert, der er nogle destinationer at rejse til i fremtiden. Med vores ambitiøse bæredygtighedsagenda og revideringen fra SBTi ønsker vi at gå forrest med reduktioner. Og med innovative projekter som vores Rhodes Co-Lab og hundredevis af projekter gennem TUI Care Foundation, tager vi det ansvar i branchen, som vores størrelse naturligt afføder. Vi fortsætter med at være ambitiøse og vi fortsætter med at fortælle om det, så vi sammen kan skubbe branchen i den rigtige retning,” Jessica Enbacka, administrerende direktør hos TUI Nordic.