Ny direktør hos Frokost.dk vil fokusere på grønt
Det er på tide at gøre frokostordningerne i landets mange virksomheder mere grønne. Helt bogstaveligt i form af et øget fokus på veganske og vegetariske måltider. Det mener den nye direktør i Frokost.dk.
Martin Bjergegaard lægger ikke skjul på, at han har store tanker og forhåbninger til det strategiskifte, han er ved at gennemføre i cateringselskabet Frokost.dk. Et selskab, som han selv var med til at stifte i 2005 sammen med bl.a. Claus Meyer, og som siden er vokset støt, så det i 2017 mønstrede en omsætning på 166,2 mio. kr. og et årsresultat på 10,4 mio. kr.
I slutningen af maj afløste han Peter Dam Frederiksen som direktør i selskabet. En post, som Peter Dam Frederiksen bestred i fem år. Som direktør vil Martin Bjergegaard transformere selskabet fra at være en platforms- og driftsorienteret virksomhed til at være en "kulturpåvirker" i branchen.
Det handler med Martin Bjergegaards egne ord om at gøre det rigtige, som for ham er at omlægge til en mere miljøvenlig produktion, hvilket betyder mindre kød og flere grøntsager.
"Jeg vil ikke være den, der kommer løbende frem med ultimatummer og bål og brand. Jeg vil være en, der skaber gode relationer og italesætter noget nyt og så lægger mærke til, hvor der er mennesker derude, som faktisk går og længes efter nogle legekammerater på den her agenda. Og det oplever jeg heldigvis, at der er," fortæller han og henviser til et køkken, der for nogle uger siden kontaktede ham og luftede tanker om at omlægge til at være 100 pct. plantebaserede og økologiske.