Maersklogo

Mærsk går efter CSR og bæredygtighed

Mærsk købte 88.000 overnatninger i Danmark sidste år, og et af den globale virksomheds kriterier er hoteller med en stærk CSR-profil.

Mærsk købte 88.000 overnatninger i Danmark sidste år, og et af den globale virksomheds kriterier er hoteller med en stærk CSR-profil. Det fortæller Global Head Of Travel, Mette Christensen, til Visitor. Sammen med sine seks ansatte i Danmark, seks i Indien og en i Kina står hun for at udvælge hoteller til astronomiske 700.000 overnatninger årligt på verdensplan.

- Vi går efter CSR. At der er tænkt over bæredygtigheden og handles globalt og samfundsmæssigt ansvarligt med hensyn til arbejdsforhold, miljø, klima og så videre. alle vores leverandører skal teste deres score i vores Responsible Procurement Programme, hvor de får point ud fra deres CSR-politik, som de kan vælge at forbedre, siger hun.

Mærsk stod sidste år for 1,5 pct. af forretningsovernatningerne i Danmark, og det betyder, at virksomheden er den største spiller på hotelbanen.

Kilde: Visitor