Den grønne indsats er vigtigere end intern konkurrence
De Green Key mærkede hotelkæder Guldsmeden og Sinatur har sammen med et par andre hoteller indgået et grønt samarbejde, hvor den interne indbyrdes konkurrence aflyses.
Hospitality er en branche, der er vant til at konkurrere på bl.a. pris, gastronomi, tiltrækning af kvalificerede medarbejdere og hvem der bliver mest grøn på kortest tid. Men nu dropper Sinatur Hotel & Konference sammen med bl.a. Guldsmeden at konkurrere med partnerskabet Moving Hospitality.
“Snak er godt, men handling er bedre. Og vi kan ikke handle alene. Derfor har vi i Sinatur taget initiativ til at gå sammen i branchen. Vi er stadig konkurrenter, men når det kommer til vores fælles fremtid er vi i høj grad makkere. Vores branche er et af de største erhverv i Danmark og med det følger et ansvar. Vi skal hæve barren for, hvordan vi kan drive mere bæredygtige og ansvarlige virksomheder i vores branche,” lyder det fra direktør i Sinatur Hotel & Konference, Claus Nielsen, i en pressemeddelelse.
Med partnerskabet Moving Hospitality er der skabt et konkurrencefrit rum, hvor der ikke skeles til de normale konkurrenceparametre. Her er fokus på, hvordan konkurrerende hotelkæder kan være med til at gøre branchen til frontrunners på den grønne omstilling.
Et af målene er blandt andet at udfordre værdikæden og de mange leverandører, som branchen benytter sig af. Og så drømmer Claus Nielsen om, at flere kommer med - og at der måske også er nogle politikere, der vil interessere sig for projektet.